خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/19 - 14:20
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
عمویی در دیدار با سفیر نیجریه:

نیجریه جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و نیجریه با اشاره به جایگاه مهم کشورهای آفریقایی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: آفریقا و کشورهای پیشرو این منطقه از جمله نیجریه جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، یاکوبو سانتوراک سلیمان، سفیر نیجریه در تهران امروز سه‌شنبه( 19 بهمن ماه) با ابوالفضل عمویی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و نیجریه دیدار و گفتگو کرد.



عمویی در ابتدای این دیدار بر تقویت و گسترش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و نیجریه در عرصه های مختلف تاکید کرد و گفت: روابط دوستانه و پایدار دو کشور پشتوانه محکمی برای ارتقاء سطح مناسبات فی‌مابین در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی بویژه روابط پارلمانی فیمابین است.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و نیجریه در ادامه ضمن ابراز خرسندی از تشکیل گروه دوستی پارلمانی دو کشور در مجلس نمایندگان نیجریه از گفتگوی نمایندگان عضو گروه دوستی پارلمانی دو کشور در رفع موانع قانونی احتمالی در مسیر همکاری‌ها فیمابین استقبال کرد.



عضو کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء سطح تبادلات اقتصادی و تجاری بر ضرورت افزایش همکاری ها و مبادلات اقتصادی فیمابین و همچنین برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تاکید کرد.



عمویی در پایان با اشاره به جایگاه مهم کشورهای آفریقایی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: آفریقا و کشورهای پیشرو این منطقه از جمله نیجریه جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارند.



سفیر نیجریه نیز در این دیدار با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بر روابط دیرینه دو کشور تاکید کرد و گفت: دولت و پارلمان نیجریه بر توسعه و گسترش مناسبات در بخش های مختلف اقتصادی، تجاری و انرژی با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند.



نیجریه به دنبال تحکیم و تعمیق روابط اقتصادی با ایران است



یاکوبو سانتوراک سلیمان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: نیجریه به دنبال تحکیم و تعمیق روابط اقتصادی با ایران است و از هرگونه اقدامی که منجر به رشد و تقویت روابط دو کشور شود، استقبال می‌کند.



وی در ادامه با اشاره به توان فنی – مهندسی بالای شرکت‌های ایرانی افزود: نیجریه با جمعیت 200 میلیونی از سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در بخش انرژی و برق استقبال می‌کند.



وی در همین راستا بر برگزاری هر چه سریعتر کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تاکید کرد.



سفیر نیجریه در پایان این دیدار خاطر نشان کرد: با توجه به جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس نیجریه در ساختار نظام سیاسی دو کشور معتقدیم که مجالس ایران و نیجریه می‌توانند در تسریع همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین تهران و ابوجا  نقش موثری ایفا کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 336992
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار